FirePlan - vždy připraven!
Před nějakou dobou jsme si povídali s Lukášem ze společnosti www.eValue.cz a zároveň velitelem JSDH Únanov o jejich aplikaci pro sledování činnosti hasičů www.firealarm.cz.
Lukášova firma ale přišla s jednou další zajímavou aplikací, a tak jsme se vydali zjistit více.
Ahoj Lukáši, prý pro nás máš zajímavé novinky? Co to je?
Ahoj. Určitě, to budete koukat. (smích)
Ale vážně – jako velitel naší JPO III/1 jsem dlouhodobě řešil několik otázek:
- Jak budeme plánovat akceschopnost jednotky?
- Můžu si být jistý v každém okamžiku, že mám dostatek kolegů připravených k výjezdu?
- Mám přehled o tom, kdo je kdy dostupný, pokud potřebuji řešit nějakou „krizovku“?
Na všechny otázky jsem si v podstatě mohl odpovědět NE. Ale to mě neuspokojovalo a brzy přišel nápad, jak to pořešit. Nejprve jsem si to ozkoušel ve své jednotce na jednoduché Google tabulce. Tu jsme pak s kolegy z eValue.cz záhy „přetavili“ na plnohodnotnou aplikaci www.fireplan.cz.
Dobrá práce! Takže to vzniklo z vlastní zkušenosti?
Ano, přesně tak. Teď už si mohu odpovědět na výše uvedené otázky s klidným svědomím ANO. A jelikož si hasiči mají pomáhat, tak je správný čas to ukázat i dalším kolegům.
Skvělé a co všechno aplikace tedy nabízí?
V podstatě jde o plánovač, který rovnoměrně přiřazuje směny dle odborností jednotlivým dostupným členům.
Takže když si nastavíte, že chcete přiřazovat 1 velitele, 1 strojníka a 2 hasiče, tak vám aplikace přesně stanoví vhodné členy. Samozřejmě je možné plánovat např. jen strojníka nebo velitele.
Jsme ale jen dobráci, co když se stane, že není dostatek členů k dispozici?
To je bohužel realita, ale i s tím aplikace počítá. Prostě to zobrazí chybějící přiřazení a navíc pošle velitelovi informaci o takové situaci emailem, aby to mohl s předstihem řešit.
A co tedy FirePlan.cz má vše za funkce?
Asi se pokusím představit jen to zásadní:
- Nastavení členů – zde si můžete nastavit jeho oprávnění a odbornosti (velitel, strojník, hasič apod.)
- Nastavení směn – směny mohou být naprosto libovolné z hlediska počtu i z hlediska nároků na odbornosti (pozice) apod.
- Nastavení dostupnosti – každý hasič si může nastavovat svoji dostupnost, na základě které se následně automaticky kalkuluje přiřazení směny
- Přehled mých směn – zde vidíme, jaké směny mám přiřazené
- Kalendář jednotky – zde vidím komplet přehled za celou jednotku přes všechny pozice
- Statistika – přehled přiřazených směn po jednotlivých členech
- Emailové notifikace – zasílání emailů před přiřazenou směnou a v případě neúplně obsazené směny
- iFrame pro externí aplikace – pomocí iframe lze zveřejnit kalendář i např. na stránkách sboru
- a mnoho dalších drobných funkčnosti
No to zní docela šikovně! Co je potřeba k vyzkoušení?
Stačí se zaregistrovat na www.fireplan.cz a vše proběhne víceméně samo. Pak stačí jen poupravit vygenerované nastavení kalendáře, směn a členů tak, aby to vyhovovalo potřebám jednotky a můžete ji začít využívat naplno.
Plánujeme také udělat další webinář, kde bychom si aplikaci detailně ukázali. Takže, kdo si nevěří sám na registraci do aplikace hned teď, tak se může přihlásit k webináři na odkaze www.fireplan.cz/webinar
První měsíc je zcela zdarma, ale když se někdo ozve, že potřebuje delší dobu na otestování, tak to rádi nastavíme.
Co je nejtěžší při používání FirePlan.cz?
Aplikace je velmi jednoduchá, ale nejtěžší je obecně vždy přesvědčit kolegy, aby ji používali. Nicméně jakmile uvidí přínosy, tak ji budou používat velmi rádi, protože nejen veliteli, ale všem FirePlan.cz ušetří spoustu starostí.
Plánujete nějaké další rozšíření?
Prozatím aplikace obsahuje vše, co bylo kdy potřeba. Nicméně máme v hlavě i přípravu mobilní aplikace, aby si ji uživatelé mohli přímo naistalovat do svých telefonů. Reálně to vidíme tak s horizontem 6 měsíců.
Díky moc, Lukáši, za přestavení této novinky. Přejeme FirePlanu hodně spokojených jednotek, které ho budou používat, a moc se těšíme, až za námi zase přijdeš s nějakými novinkami, které do budoucna vzniknou ve stávající aplikacích a nebo s něčím úplně novým.